Handelsbetingelser og persondatapolitik

Betalingsmåder
Alle Priser på MAYAN.DK er inklusiv moms og skat.

Hos MAYAN.DK findes der forskellige betalingsmetoder:
Kortbetaling – VISA/Dankort, MasterCard, Visa Elektron, Eurocard, American Express og JCB. Alt kortbetaling håndteres af PayPal, som er en godkendt og sikker betalings virksomhed. Paypal er gratis at bruge for kunden og du kommer ikke til at betale ekstra gebyr! Man behøver heller ikke en konto hos PayPal for at gennemføre betalingen.

Du kan betale med kort online, Mobilepay eller bankoverførelse for selskabsmad.
Når du vælger at oprette en konto hos MAYAN, vil du ind imellem modtage et nyhedsbrev til din opgivet e-mail med tilbud og nyheder om MAYAN. Du kan afmelde dig vores e-mail liste når du modtager et nyhedsbrev. Klik på afmeld i bunden af vores nyhedsbrev.

Take Away:
Der kan lejlighedsvis opstå ekstra ventetid hvis der er mange ordre på samme tid.

Dette sker typisk fredag og lørdag i tidsrummet kl. 17.30 til 19.00

Selskaber.
Ved selskaber forstås mad der er bestilt via denne hjemmeside, e-mail eller telefon – af produkter der henhører under kategorierne:
FORRETTER
HOVEDRETTER
DESSERTER
KONFIRMATION
FROKOST
BUFFETER
NATMAD
SELSKABSMAD 3 RETTER
JULEFROKOSTER

Regelsættet er udtryk for en branchekutyme og finder anvendelse ved reservation af arrangementer i det omfang, der ikke er truffet anden særskilt aftale herom mellem parterne.
Branchens kutymer stemmer overens med internationale regler og er lagt til grund ved afgørelser truffet af såvel ankenævn som domstole.

For arrangementer under 10 personer kan der ansvarsfrit annulleres skriftligt 1 uger før afholdelse og for arrangementer over 10 personer senest 2 uger før afholdelse.

Ved for sen annullering eller reduktion på mere end 10% af antallet af bestilte kuverter, har MAYAN.DK krav på en godtgørelse på 50% af prisen, for de for sent afbestilte kuverter, hvis annullering sker inden 4 døgn før arrangementets afholdelse.

Ved annullering senere end 4 døgn før arrangementets afholdelse, har MAYAN.DK krav på en godtgørelse på 75% af prisen.

Ved udeblivelse betales fuld pris for hele arrangementet.

MAYAN.DK har krav på at blive holdt skadesløs for udgifter til særlig aftalte ydelser, der ikke kan afbestilles.

MAYAN.DK tager forbehold for prisstigninger såfremt ekstraordinære omkostningsforhøjelser forårsaget af f.eks. nye grønne afgifter, oliepriser, momsforhøjelser o.lign. måtte nødvendiggøre det.

Betalingsbetingelser 10 til 25 kuverter:
Der afregnes for bestilling af mad når du afgiver din bestilling.
Betaling må ske når du bestiller og ikke efter at maden er leveret. MAYAN tilbyder ikke kredit.

Betalingsbetingelser over 25 kuverter:
Der afregnes 50% af beløbet for bestilling af mad når du afgiver din bestilling. Først når vi har modtaget din bestilling samt forudbetaling skriver vi dit arr. ind i vores kalender. Har du telefonisk eller på e-mail rettet en forespørgelse ang. en bestemt dato, skriver vi ikke dette i vores kalender før vi har en bindende aftale.
De sidse 50% af beløbet afregnes senest mandag i samme uge som maden afhentes/leveres. Skal du bruges maden på én mandag, afregnes senest mandag ugen før. I den sidste betaling rettes beløbet til i forhold til endeligt antal personer.
Forudbetaling skal ske til NORDA BANK Reg. 2280 Konto. 2551628291
Har du bestilt online, skriv venligst dit ordrenummer som note til din forudbetaling. Har du modtaget et tilbud på e-mail fra os, skriv venligst dit navn som note til din forudbetaling.

Reklamationsret:
Der er afgrænset reklamationsret på fødevarer, da disse har en naturlig holdbarhed, og evt. reklamation skal foregå samme dag pr. telefon eller pr. mail. Går der længere tid, kan du ikke gøre dit krav gældende. Vi skal se evt. billede og have produktet retur til gennemgang såfremt dette er aktuelt. Vi forbeholder os ret til at efterlevere nye varer, så festen kan fortsætte uden større forsinkelser. Bliver der behov for at modregne et beløb i prisen, fremsendes dette pr. den 10. i den efterfølgende måned.

Pant:
Der betales pant på kr. 150,00 pr. varmekasse når du afhenter mad til selskab i varmekasser. Beløbet tilbagebetales når kasser leveres retur i rengjort tilstand. MAYAN forbeholder sig retten til at nægte at modtage kasser retur, hvis kasserne ikke er rengjorte – og i sådant tilfælde beholder MAYAN den pant som er betalt.

Deals/tilbud:
Deals/tilbud på MAYAN.DK har særlige handelsbetingelser som er anført i beskrivelsen af Deal/tilbud. Alle Deals/tilbud skal afregnes inden dit køb er gyldigt. Dette er af den årsag at dit værdibevis og køb har samme juridiske gyldighed som et gavekort. Køber du Deal/tilbud og ikke afregner dit køb, annulleres din ordre. Såfremt du er uheldig at skulle have din mad på én dag hvor alt er booket, vil dit værdibevis/tilbud blive forlænget med 12 måneder efter udløbsdatoen. For at dette kan ske skal der være en forudgående aftale imellem kunden og MAYAN.DK. Bliver der behov for at modregne et beløb i prisen, fremsendes dette pr. den 10. i den efterfølgende måned.

Lovvalg og værneting
Dansk ret finder anvendelse ved eventuelle tvister mellem MAYAN.DK og en kunde. Medmindre præceptive regler foreskriver andet er værneting Retten i Odense.
Afhentes bestilt mad ikke, kræver MAYAN.DK fuld erstatning til den fulde købspris. Nægter kunden at betale beløbet, politianmeldes sagen efter 3 dage og sagen overgives til vores advokat Simon Trolle Markussen, SelskabsAdvokaterne, 2800 Kgs. Lyngby. Alle sagsomkostninger opkræves hos kunden.

Når du handler eller på anden måde bruger vores Websted, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig.

Når vi taler om “MAYAN”, “vi”, “os” eller “vores”, mener vi MAYAN.DK.

MAYAN.DK er den enhed, der er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Personoplysninger – hvad vi indsamler, og hvad vi bruger dem til

Stamdata

Når du opretter dig som kunde, eller handler på Webstedet, genererer vi automatisk en personlig konto til dig, (“Konto”) og indsamler følgende personoplysninger om dig (“Stamdata”):

  • Dit brugernavn (dette vil være offentligt)
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer

Disse oplysninger er obligatoriske, hvilket betyder, at det ikke er muligt at bestille mad på Webstedet uden dem.

Din IP-adresse

Når du besøger Webstedet, registrerer vi din computers IP-adresse og browserindstillinger. IP-adressen er den numeriske adresse for den computer, der bruges til at besøge Webstedet. Browserindstillinger kan omfatte den type browser, du bruger, browsersprog og tidszone. Vi indsamler disse oplysninger, således at vi kan spore den computer, der anvendes, i tilfælde af misbrug eller ulovlige handlinger i forbindelse med besøg på eller brug af Webstedet.

Vi indsamler de oplysninger, som du giver os, når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, oversigtsmails eller lignende (vi indsamler dit navn, din e-mailadresse og nyhedsbrevspræferencer). Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve, oversigtsmails eller lignende, kan du afmelde ved at logge ind på din Konto og ændre dine indstillinger.

Til hvilke formål bruger vi dine personoplysninger?

Vi bruger de oplysninger, som du giver os til at:

  • Yde services, herunder at vise dine anmeldelser og give dig adgang til din profil og vores Websted
  • Identificere dig som en registreret bruger, når du logger ind på Webstedet og besøger Webstedet igen
  • Kontrollere legitimiteten af dine ​​bestillinger.
  • Forbedre Webstedet og vores services
  • Svare på dine spørgsmål og yde relateret kundeservice
  • Sende dig vores nyhedsbreve
  • Udføre diverse interne forretningsformål, såsom dataanalyse, revisioner, overvågning og forebyggelse af misbrug, udvikling af nye produkter og services, forbedre eller ændre Webstedet eller vores services
  • Overholde gældende lovkrav og retsproces, efterkomme anmodninger fra offentlige og statslige myndigheder, samt overholde relevante branchestandarder og vores interne politikker
  • Beskytte vores rettigheder, personoplysninger, sikkerhed eller ejendom og/eller dem tilhørende vores associerede selskaber, dig eller andre
  • Give os mulighed for at forfølge tilgængelige retsmidler eller begrænse eventuelt erstatningsansvar, som vi pådrager os

Vi kan også bruge oplysningerne på andre måder, og vi vil give specifik meddelelse herom på indsamlingstidspunktet.

På hvilket retsgrundlag behandler vi dine personoplysninger?

  • Vi skal behandle dine personoplysninger for at:
  • Opfylde vores kontrakt med dig (persondataforordningen (GDPR))
  • Overholde vores juridiske forpligtelser (GDPR) og drive en online-platform i overensstemmelse med, f.eks., direktivet om urimelig handelspraksis, ICPENs retningslinjer for online-handel og anbefalinger, forbrugerbeskyttelsen fra urimelige handelsforordninger fra 2008, konkurrence- og markedstilsynets vejledning om online-virksomheder og anbefalinger, forbrugerombudsmandens retningslinjer for offentliggørelse af brugeranmeldelser, markedsføringsloven osv.
  • Til fastlæggelse, udøvelse eller forsvar af juridiske krav, hvor nødvendigt (GDPR)

Nogle af disse grundlag til behandling af dine personoplysninger overlapper hinanden, så der kan være flere årsager, der berettiger os til at behandle dine personoplysninger.

I de begrænsede tilfælde, hvor du udtrykkeligt har givet dit samtykke til os til at behandle dine personoplysninger f.eks. når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, bliver bruger på vores platform, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Du bedes dog være opmærksom på, at vi måske har ret til at fortsætte med at behandle dine oplysninger, hvis det kan retfærdiggøres i henhold til et af de ovennævnte retsgrundlag.

Du har ret til at gøre indsigelse mod, hvordan vi behandler dine personoplysninger eller til at bede os om at begrænse behandlingen.

Hvis du vil have flere oplysninger om vores retsgrundlag for behandling af dine personoplysninger, bedes du kontakte os via crt@mayan.dk

Ønsker du at vide hvilke oplysninger MAYAN har om dig, kan du indskrive din e-mail nedenfor, og du vil modtage et link der viser hvilke data vi opbevarer.

Selskabsoplysninger
MAYAN.DK
v/ Per S Sørensen
CVR.nr.: 28 26 35 03
Danmark